Lp.
|
Cele operacyjne
|
Warunki pobudzające aktywność |
Opis działalności UU. i N-la
|
Obszar aktyw- ności
|
1.
|
Obliczają iloczyny w zakresie 25.
|
Karta pracy 1.
|
UU. obliczają iloczyny w zakresie 25. UU. dobierają litery do iloczynów i odczytują hasło.
|
mat. pol.
|
2.
|
Wymieniają dawne stolice Polski.
|
Karta pracy 1.
|
UU. wymieniają dawne stolice Polski na podstawie hasła z Karty pracy 1.
|
środ.
|
3.
|
Oszukują Gniezna na mapie Polski.
|
Mapa fizyczna Polski.
|
UU. pracują z mapą Polski – oszukują Gniezna.
|
pol.
społ.-przyr.
|
4.
|
Poznają temat i cele zajęć.
|
Mapa Polski. Sylwetka Lecha. Wypowiedź N-la.
|
N-l podaje temat i cele zajęć: Lech to postać związana z pierwszą stolicą Polski. Dlaczego? Dowiecie się w trakcie zajęć. U. przyczepia sylwetkę Lecha na mapie Polski w miejscu Gniezna.
|
pol.
społ.-przyr.
|
5.
|
Odszukują i odczytują nazwy miast, morza, gór, rzek oraz nazwy państw sąsiadujących z Polską.
|
Mapa Polski.
|
UU. odszukują i odczytują nazwy miast, morza, gór, rzek oraz nazwy państw sąsiadujących z Polską. N-l zwraca uwagę na pisownię nazw geograficznych wielką literą.
|
pol.
społ.-przyr.
|
6.
|
Zapisują wielką literą nazwy geograficzne.
|
Mapa Polski.
|
UU. wybierają trzy nazwy państw sąsiadujących z Polską. UU. poprawnie zapisują trzy nazwy sąsiednich państw (indywidualnie wybranych) – stosują wielką literę w pisowni nazw państw.
|
pol.
|
7.
|
Czytają cicho ze zrozumieniem tekst pt. „Legenda o Lechu”.
|
Tekst pt. „Legenda o Lechu”. Ilustracje do legendy.
|
N-l przygotowuje UU. do poznania treści „Legendy o Lechu”. UU. oglądają ilustracje do „Legendy o Lechu”. UU. czytają głośno teksty napisane w dymkach. UU. wyjaśniają pojęcie legenda (przypominają znaczenie). UU. wyjaśniają pod kierunkiem N-la trudne / niezrozumiałe wyrazy i zwroty występujące w tekście legendy: równina, puszcza, gród, drużyna (grupa), żyzna (urodzajna, odpowiednia, dobra),obfitość (dużo).
|
pol.
|
7.
|
|
|
N-l poleca: Przeczytaj cicho ze zrozumieniem „Legendę o Lechu” i dowiedz się, jak powstało Gniezno oraz skąd pochodzi jego nazwa. UU. czytają cicho ze zrozumieniem całą legendę.
|
pol.
|
8.
|
Wypowiadają się na temat treści legendy. Udzielają odpowiedzi na pytanie: Jak powstało Gniezno ?
|
Tekst legendy i ilustracje.
|
N-l sprawdza stopień zrozumienia treści legendy. UU. odpowiadają na pytania N-la dotyczące treści legendy. UU. udzielają odpowiedzi na pytanie –problem postawiony wcześniej: Jak powstało Gniezno ?
|
pol.
|
9.
|
Opowiadają treść legendy.
|
Tekst legendy i ilustracje.
|
Chętni UU. opowiadają treść legendy, pozostali słuchają.
|
pol.
|
10.
|
Realizują ruchem przebieg rytmiczny.
|
Kołatka. Zabawa ruchowa „Jazda trójkami na konikach”.
|
UU. ilustrują ruchem jazdę na konikach. UU. poruszają się zgodnie z przebiegiem rytmicznym.
|
muz. - ruchowa
|
11.
|
Zapisują zdania na temat pierwszej stolicy Polski.
|
Karta pracy 2.
Pytania.
Rozsypanka wyrazowa.
|
UU. przygotowują się do ułożenia i zapisania zdań oznajmujących. N-l przypomina o wielkiej literze w pisowni nazw miast i państw. UU. odczytują pytania i zapisują na nie odpowiedzi (poziom I). UU. układają zdania z rozsypanki wyrazowej, przepisują ułożone zdania (poziom II). UU. odczytują ułożone i zapisane zdania (z poszczególnych poziomów).
|
pol.
|
12.
|
Rozwiązują zadania tekstowe na mnożenie.
|
Karta pracy 3.
|
UU. odczytują zadania tekstowe. UU. analizują treści zadań tekstowych, rozwiązują – formuła matematyczna, graficzne ujęcie, udzielają odpowiedzi i sprawdzają poprawność wykonania.
|
mat.
|
13.
|
Obliczają iloczyny w zakresie 25 różnymi sposobami.
|
Karta pracy 4.
|
UU. przedstawiają dodawanie za pomocą mnożenia; obliczają iloczyny i porównują je; zaznaczają na osi liczbowej działanie – mnożenie, odczytują z osi liczbowej i zapisują działanie – mnożenie.
|
mat.
|
14.
|
Przedstawiają treść legendy w sposób plastyczny.
|
Plansze z zapisanymi wydarzeniami legendy.
|
N-l poleca przedstawić określone wydarzenia z legendy w ujęciu komiksowym. UU. pracują w grupach, wykonują komiksowe ilustracje. UU. łączą poszczególne ilustracje w całość zgodnie z treścią legendy. UU. organizują wystawę.
|
plast.
pol.
|
15.
|
Podsumowują zajęcia.
|
Ilustracje komiksowe.
|
UU. oceniają poprawność wykonania zadania plastycznego. UU. omawiają wybrane ilustracje.
|
pol.
|
16.
|
Przedstawiają treść legendy za pomocą pantomimy.
|
Zabawa - z regułą - inspirowana legendą.
|
UU. przygotowują się do zabawy. UU. pracują w grupach. UU. przedstawiają wydarzenia z legendy za pomocą pantomimy.
|
ruchowa
pol.
|
17.
|
Dokonują ewaluacji zajęć.
|
Dwie plansze „rybi szkielet” oraz „słoneczka” - „uśmiechnię -te” i „smut -ne”.
|
UU. oceniają zajęcia. UU. wybierają odpowiedzi na pytania: - „Co było ciekawe ?” - „Co było trudne ?” UU. opowiadają się na temat zajęć, przyklejając „słoneczka” w odpowiednich miejscach: - praca z mapą, - ciche czytanie ze zrozumieniem, - układanie i pisanie zdań, - mnożenie w zakresie 25, - zadania tekstowe, - tworzenie komiksu - praca w grupach.
UU. omawiają, co było najciekawsze, a co najtrudniejsze na zajęciach, na podstawie plansz „rybi szkielet”
|
pol.
plast.
|